Monday, January 24, 2011

Hadiah Untuk IBU IBU

Posted by sheky at 3:33 AM

tiba tiba ternampak satu artikel yang pasti akan mengembirakan ibu ibu @ bakal ibu! =)




Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada
siang hari.

Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada
malam hari.

Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun
solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan
satu pahala haji.

Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas
bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.
Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 tahun), maka maalaikat-maalaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang
menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.

indahnya.... walaupun mengharungi pelbagai dugaan semasa preggy ni..tp info ni mmg 1 hadiah yang tidak ternilai! syukur..

2 comments:

nadiah on January 24, 2011 at 5:10 PM said...

aah, bila baca info tu, rasa legaa je. hmm cbrn masa preggy ni kdg2 mncabar jgk kan, tapi tak kesah sbb semua tu ade pahalanya tersendiri kan.

ameen!!

sheky on January 24, 2011 at 7:21 PM said...

btl2... klu mcm ni tiap2 taun prggy pun x pe...opss..hehe

 

ShekySituSanaSini Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei